Algemene informatie

Van alle producten die wij leveren zijn wij een officieel dealer en kunnen al uw garanties en reparatie uitvoeren. De garantie periode is minimaal een jaar, in sommige gevallen meer. De procedure hiervoor is heel eenvoudig, vul dit formulier in en geef het pakket voldoende gefrankeerd (de verzendkosten vergoeden wij als de garantie claim geaccepteerd wordt) af bij het postkantoor, en wij verzorgen het gehele garantie traject. De verzending terug naar u nemen wij ook voor onze rekening. Uiteraard is het mogelijk om zelf bij ons in de winkel langs te komen met de producten, zodat we metteen voor u aan de slag kunnen gaan.

Wanneer garantie?

U krijgt bij ons de garantie dat u een deugdelijk product geleverd krijgt, met andere woorden, een machine welke geschikt is voor het doel en het gebruik van deze machine en een redelijke levensduur heeft. Garantie geldt dus niet bij verkeerd gebruik en geldt ook niet voor onderdelen die normaal gesproken slijten, zoals een schuurzool van een schuurmachine, of de koolborstels in een machine, ook met accu's kan het wel eens misgaan, accu's moeten namelijk gebruikt worden en gaan juist kapot bij langdurige opslag. De standaard garantie van het meeste gereedschap is één jaar, sommige merken geven meer garantie indien u de machine registreert bij de fabrikant, zie de lijst hieronder.

Bosch Powertools Metabo Powertools Makita Powertools Festool Powertools DeWalt Powertools Fein Powertools

Garantie op onderdelen

Voor machine onderdelen geldt dat als er iets defect gaat, dit niet noodzakelijkerwijs aan het door ons geleverde onderdeel ligt. U vervangt het onderdeel immers omdat het origineel niet meer werkt. Het kan zijn dat de oorzaak van het defect elders ligt, bijvoorbeeld een veld welke het anker beschadigd. Het vervangen van het anker heeft dan geen zin zonder ook het veld te vervangen. Ook verkeerde montage hoort tot de mogelijkheden. In dit soort situaties kunnen we geen garantie verlenen, al zullen we altijd proberen hier coulant mee om te gaan. Bestel dus alleen als u voldoende kennis heeft om de reparatie van uw machine uit te voeren.

Wij kunnen op afstand onmogelijk bepalen wat het probleem of de schade precies is, en kunnen ook onmogelijk zeggen waar de schade zijn oorsprong heeft. Deze controle kan alleen uitgevoerd worden op de gehele machine, het onderdeel alleen controleren heeft geen meerwaarde. U kunt de machine alleen als geheel terugsturen, dan wordt deze door een gekwalificeerde monteur geïnspecteerd en krijgt u daarvan het resultaat. Dit is niet gratis, maar uiteraard wordt er rekening gehouden met de kosten die reeds gemaakt heeft.

Reparaties

Valt de machine buiten de garantie? Geen probleem. Wij kunnen de machines voor u opsturen naar de fabrikant om deze te laten repareren. U ontvangt in de meeste gevallen eerst een prijsopgave, tenzij de kosten zo laag zijn dat het zeker de moeite is. Als u de prijsopgave niet accepteert, wordt de machine in onderdelen teruggeleverd, deze wordt niet in elkaar gezet. Voor een reparatie moet 25 euro worden aanbetaald, voor het heen- en weer sturen, en het onderzoeken van de machine. Voor de volgende merken kunt u uw machine ter reparatie aanbieden:

Wettelijke garantie

Wij staat er voor in dat de producten voldoen aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Een aangeboden garantie regeling kan nooit iets af doen aan de rechten die u als consument heeft volgens de wet.